Ser poliser i Sverige för mycket på cops?

Efter ett tags sökande på internet hittade jag den här artikeln om övervåld från polisen.

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=3973568

”Efter denna andra dos pepparsprej berättar Lasse Nilsson hur han slängdes in bagaget på en pickup och att två poliser satt på honom under hela färden till Kalix polisstation. Han låtsades sova för att de skulle lätta på greppet men det hjälpte inte och svedan från pepparsprejen blev bara värre. Vid ett tillfälle försökte jag fräsa ut det genom näsan, men då tryckte de en uppriven plastsäck i ansiktet på mig. Jag var jätterädd och trodde att mitt hjärta skulle stanna, förklarar Lasse Nilsson som sedan tidigare tar medicin för sina hjärtproblem.

Varför ska polisen  sitta på en person som är peppar sprayad redan, och borde inte det här räknas som mordförsök från polisens sida? Men det är klart poliser skyddar alltid varandra vad det än gäller.

Vad är det för fel på polisen igentligen? varför gör man en sån här sak mot en person, som inte ens varit våldsam. Kan det vara så att polisen i Sverige ser för mycket på cops och fascineras av det, och vill vara lika våldsamma som dom.

Ärendet undersöks nu av polisens internutredningsgrupp i Umeå, men enhetsschef Maria Nordholm är förtegen.

– Ja, jag har sett den anmälan, men alla våra utredningar är sekretessbelagda, säger hon kort.

Varför försöker polisen jämt mörklägga allting som händer?

Jag kommer i fortsättningen göra allt jag kan för att jävlas så mycket som möjligt med polisen.

Kommentera

